speciellrose86

Alla inlägg under november 2008

Av Helena - 16 november 2008 21:30

Förra sommaren,

Jag gav dig mitt hjärta.

Du fick all min kärlek,

Och jag fick din.

Vi var lyckliga ihop.

Vi kunde prata om allt,

Ocj jag kände att jag kunde lita på dig.

Men så en dag,

Visste du helt plötsligt inte hur du ville ha det...

Trots allt gjorde vi slut.

Du verkade nöjd med situtionen,

Men jag var utom mig av sorg.

Allt jag ville var ju att det,

Skulle hålla mellan oss.

Men du tyckte inte att det kändes rätt längre.

Du ville vara själv.

Jag försökte prata med dig,

Men du bara avvisa mig.

Du hade aldrig tid.

Eller så tyckte du att kompisarna var viktigare.

Du började såra mig allt mer och mer.

Gjorde jag inte som du ville,

Blev du sur.

Trots att du sårade mig gång på gång,

Gjorde jag allt för att få dig tillbaka.

Till slut insåg jag att det var ingen idé längre,

Jag släppte taget om dig helt.

När en tid passerat,

Och du inte hört något av mig,

Hörde du av dig igen.

Du sa du saknat mig.

Men det var ju du som valde,

Att det skulle vara slut mellan oss.

Allt eftersom tiden gick,

Började du höra av dig mer och mer.

Nu ville du fortsätta igen,

Att det ska bli vi igen.

Men jag är ledsen,

Det finns inte längre något vi kvar,

Och kommer aldrig att finnas igen heller.

Allt är borta.

Jag har verkligen försökt få dig tillbaka,

Men du tyckte inte det var någon idé.

Nu är det inte lönt att försöka igen.

Dels för att jag inte älskar dig längre,

Och för att ett förhållande ska fungera,

Måste kärleken finnas från båda håll.

Det skulle inte fungera mellan oss igen.

Det är bättre att vi bara är vänner.

Något annat kommer det inte att bli.

Du vet att jag är ledsen över att det blir så här.

Men jag kan inte styra över mina känslor.

Av Helena - 16 november 2008 21:20

Nu minns jag vad du sa,

Att änglarna inte kunde få mig att gråta.

Men det var inte sant.

Jag grät för dig.

Du är ju inte här i kväll,

Och jag saknar dig så.

Änglarna fick mig att gråta för dig.

Du är den ende för mig.

Det har jag redan förstått.

Även änglarna säger det.

Vi är menade för varann.

jag tänker inte släppa taget om dig.

Låter jag dig gå,

kommer jag aldrig att få se dig åter.

Då kommer du att försvinna på din egen vandring,

En vandring utan mig.

Änglarna tillåter inte det.

De tillåter inte dig att gå ifrån mig.

Vi ska vandra tillsammans,

Inte var och en för sig.

Du sa att änglarna inte kunde få mig att gråta,

men varför sitter jag då här med tårar,

Som rinner nerför mina kinder.

Inte är det för nöjes skull.

Du ska veta att det smärtar.

En smärta som inte går att beskriva i ord.
Änglarna får mig att gråta så fort de visar sig.

Du vet inte varför.

Men det är för att dom är vackra,

Lika vackra som du är vacker.




Av Helena - 13 november 2008 19:31

Fredagen den 7 november åkte jag och min dotter Emma till Kumla. Hälsa på Linnéa. Tågresan gick suveränt bra. Emma lekte i lekvagnen och hade det jättekul. =)

Resan tog 1 timma och 45 minuter.


Väl framme i Kumla kom Linnéa och mötte upp oss på stationen.

Vi gick direkt till bussstationen där vi mötte upp Stefan =)

Sen gick vi hem till Linnéa. Vi pratade lite o Emma lekte.
Sen knalla vi iväg till Maxi och handla. Hem o lagade mat sen.


Jag la Emma för att sova mellan 20.00-20.30

Kjell kom o hälsade på. Drack kaffe i hop allihopa och pratade.


LÖRDAG 8 NOVEMBER


Idag tog vi en promenad efter frukost. Gick bland annat till lekplatsen med Emma. Det tycker ju hon är jättekul =) Och jag med för den delen. Har Emma kul så har jag kul =)

Efter lekplatsen gick vi till Maxi och handla.

Sen gick vi hem o gjorde mat - Taco. =)

Härjade och lekte med Emma.

När Emma hade lagt sig o somnat kollade vi på TV o slappade en stund.

Sen senare vart jag så raslös och ville ha nåt att göra.

Jag & Stefan tog då en promenad. Linnéa var hemma och passade Emma.

När vi kom hem igen gick vi o lade oss.


SÖNDAG 9 NOVEMBER


Även i dag gick vi till lekplatsen med Emma. =)

På vägen hem gick vi till Maxi o handlade.

När vi kom hem igen lagade vi mat, "Lördagslådan" med Potatis.

Fredric kom ca en timma innan jag och Emma skulle åka hem.

Drack kaffe och pratade allihopa.

Sen vart det dax för mig & Emma att gå till tåget o för Stefan att gå ut till bussen. Vinkade hejdå till Stefan o sen knalla jag & Emma plus Fredric & Linnea iväg mot tåget. Och som vanligt vart det försenat. Men vad gör det? Då fick jag ju exra tid med Linnéa o Fredric =)


Tågresan hem gick bra. Emma lekte i lekvagnen. Åkte rutchkana och härjade. =)
Härlig unge jag har =) =) =)


Helgen har vart underbar och väldigt rolig.

Tack mina vänner !!


Emma: Mamma älskar dig med hela mitt hjärta. Du är ALLT för mig !! <3 PUSS


 Här kommer det några bilder på Emma när vi var på lekplatsen i Söndags =)






Av Helena - 5 november 2008 22:28

[Angel – The Corrs  

She lived like she knew nothing lasts
Didn't care to look like anyone else
And she was beautiful, so beautiful
I still hear her laugh like she's here

Shower it down on all the young
It isn't so wrong to have such fun


Forever angel
I hope they love you like we do
Forever angel
I'll be proud to be like you
Be like you

(I'll be proud to be like you)



Does the sun shine up at you when you're looking down
Do you get along with the others around
It's got to be better than before
You don't need to worry now you're gone



Forever angel
I hope they love you like we do
 Forever angel
I'll be proud to be like you

Be like you
just like you



And when I go to sleep at night
I'll thank you for each blessed thing surrounding me
For every fall I'll ever break
Each moment's breath I wanna taste
Confidence and conscience
Decadent extravangance
Never ending providence
F for loving when I had the chance

Angel
I hope they love you like we do
Forever angel
I'll be proud to be like you
Forever angel

I'll be proud to be like you
Be like you

I'll be proud to be like you
 

Av Helena - 5 november 2008 22:15

Varför så ensam ?

Varför så ledsen ?

Saknaden är tung,

Vill bara gråta.

Ögonen svider av sorg

Längtan vrider ett sårbart hjärta,

Tomheten river en trasig själ.

Men saknaden utger ett ständigt hot...

Av Helena - 4 november 2008 22:27

Hejsan !

Skriver bara lite kort här idag =)


Längtar som fanken till Fredag!! Då bär det iväg till Kumla - igen =)

Träffa Kompisarna och - HAN!


Jag och min älskade Lilla Emma åker i väg på en liten minisemester ;)


Jag är så himla glad att jag har er mina vänner. Ni betyder allt för mig !


O mitt lilla charmtroll, Emma, du betyder allt för Mamma. vad skulle jag göra utan dig mitt hjärta.


ÄLSKAR ER !!!


Puss till er alla ;)


/ Maja ( Helena ) 

Ovido - Quiz & Flashcards