speciellrose86

Alla inlägg under december 2008

Av Helena - 11 december 2008 09:54

Riktigt mysigt var det att simma. Och skönt för hela kroppen! Det var tända ljus runt hela bassängkanten och små lampor i själva bassängen. Avslappnanade musik och massa andra folk som simmade.
Vi simmade några vändor och när vi tyckte att det kändes bra så gick vi upp och duschade och sen vidare in i bastun. Där satt vi och pratade massa.

Sen när det blev för varmt gick vi ut ocg duschade och bytte om.

Sen knallade vi hemmåt.


Jag ringde Manne på vägen hem - pratade med Emma. :) Fan vad jag saknar henne!

Innan vi gick hem så var vi och handlade.


hemma igen så gjorde vi sommarsallad och pratade vidare om det som vi inte hann att prata om bastun :P


Senare på kvällen kollade vi på massa foton som Linnéa hade i  bokhyllan. Foton sen förr - då jag och mina syskon vart små tillexempel och massa andra foton :) det var kul. Blev en sen kväll. kom väl inte i säng förän kl 02.30



Av Helena - 10 december 2008 16:06

Snälla KOMMENTERA lite i min blogg :P

Av Helena - 10 december 2008 16:03

Jahapp, då är det dax för mat nu då. sen blir det till att kolla tvätten och bege sig mot simhallen. Jag o Lea ska iväg på motionssim i kväll mellan klockan 18 - 20.30 fan vad gött det ska bli. sen är det ju kul o simma.

Simma och prata, och basta efter. ÅHÅ!!!!! ;))


ja ja.... nu hojtar hon att det är mat, bäst att springa :P


Puss och Kram syns på stan :P

Av Helena - 9 december 2008 10:26

Gick upp kl 07.00 och följde med Linnéa till vårdcentralen.

Skönt med en promenad direkt på morgonen. För det är en bit att gå till Vårdcentralen :P


Efter att hon var klar gick vi hem och åt frukost. Sen givk vi ut på Stan.
Var blandannat och bytte mina skor i skoaffären och sen på apoteket. Kikade även in på Nordiska och Lekia.


Avslutade  stan med En kopp kaffe hos Solvieg.


Hemma igen städade vi. Och sen kom Stefan.

Drack kaffe och pratade med honom.


Japp, det är väl vad vi har gjort idag.

Av Helena - 8 december 2008 10:17

Idag gick vi upp kl 07.00 Kokade kaffe och gav Emma välling. Och gjorde óss i ordning. Kl 9.30 kom mor och far. Emma ska till dagis i dag. Åååååh, vill ha henne hos mig i stället !!

 Efter att jag lämnat Emma på dagis åkte jag hem  och städade. det såg ju ut som ett bombnedslag hemma, då speciellt i TV-rummet :P leksaker överallt och massa annat. Men det är så när man har barn. =D


När städningen var klar gick jag till Tågststionen och hämtade ut biljetter till Kumla. Åker till Linnéa idag.


Lagade middag när jag kom hem - Pastasallad. *Mums* det =)


Sen duschade jag och grejade lite. Kl 19.30 sprang jag mot tågstationen. Tåget mot Kumla avgick kl 19.56

Mötte upp Pluie ( Micke ) på tåget, och pratade med han en stund. Sen klev han av i Falköping där han nu bor. Han jobbar på tåget =)


Resan gick bra men som alltid blir det väl segt när man passesrar Töreboda. :P  Var framme runt kl 22- tiden.

 Lea mötte upp och sen gick vi till Maxi och handlade lite.


Hemma hos lea käkade vi en macka och sen gikc jag o la mig efter en stund. Otroligt trött :P



Av Helena - 7 december 2008 10:12

Idag har vi vart hemma hela dagen oxå.

Lekte med Emma och grejade lite.


Stefan åkte hem idag. det var lite tråkigt, men men, han kommer väl flera gånger. Vem vet :P


Mamma och Pappa + min syskon var och hälsade på en stund sen la jag Emma.

Kollade en stund på Tv och messa med Marie. Sen vart jag så trötter att jag gick o la mig i stället. Läste  lite och sen somna jag :P


Haft en trevlig helg i alla fall!! 

Av Helena - 6 december 2008 10:06

Idag gick jag och Stefan ut på en promenad med Emma. Hon somnade nästan direkt i Vagnen. Dock så var det en aning kallt ute. men skönt att komma ut i alla fall. Jag måste ut och gå mera än vad jag gör!!


På vägen hem hoppade vi in på ICA och handlade.


Hmm.... Sen har vi inte gjort så mycket idag. mest vart hemma och lekt med Emma.

Mamma och Pappa plus Peter, Jonas och Mikael med tjejen Linette var och hälsade på en stund på kvällen oxå.


vet inte vad jag ska skriva mera om denna dag, mer än att den vart trevlig och rolig.... sätter punt här nu :P


Kramen till er !!!

Av Helena - 5 december 2008 07:59

Vilken tidig morgon det blev i dag. Klev upp klockan 05.00 Kokade kaffe och började med disken. Anledningen till att jag gick upp så tidigt idag är att jag ska vara hundvakt åt Nina. Så hon och Engblom kom kl 06.00 och lämnade vovven och dracken en kopp kaffe. sen åkte dom väl i väg till respektive jobb. Nu ligger Mimmi och sover ( Hunden ) och min dotter leker med sina leksaker. Får se hur denna dagen går med både Barn och Hund. :P Men det ska nog gå bra =)


Dagen gick bra. Dottera mi lekte och härjade med MImmi.

Senare på eftermiddagen gick vi och mötte Stefan. Och jäklar vad kallt det var ute. Emma fick ha Mimmi i sitt knä med min luva på sig, så hon inte skulle frysa eftersom hon är en valp. 

När tåget med Stefan äntligen kom gick vi hem till mig igen. Dracka kaffe. Kl 17.00 kom Nina och hämtade Mimmi. Hon stannade på en kopp kaffe och pratade lite.


När vi blev själva igen gick vi ner till Herrljunga Pizzeria och beställde pizza.

Sen när vi ätit så la jag Emma.

Sen kollade vi en sväng på Tv och la oss sen.





Ovido - Quiz & Flashcards