speciellrose86

Alla inlägg den 17 november 2008

Av Helena - 17 november 2008 22:30

Nä nu har jag bloggat så mycket idag, så nu lägger jag ner för i kväll.

Jag ska lägga mig och läsa nu eller nåt. Kanske radera massa sms från min mobil, har över 200 stycken så det är la änna dax att radera nu. :P

Dessutom håller en kompis på och tokmessar mig nu oxå. Så det fylls på bra redigt med sms.


Nu ska jag gå och ta det allra sista blosset för idag o sen borsta tänderna och hoppa i säng. Radera sms och om det finns tid över sen så ska jag läsa i min bok. Den är så jäkla bra =) Kan ju knappt slita mig från den. =D ha ha


Ja ja, nu tänker jag inte skriva ett ord mer.


Så godnatt på er alla mina vänner

och även dem som jag inte känner.

Nu var det kanske troligt,

att jag skrev nåt som var roligt =D


GODNATT!




Av Helena - 17 november 2008 22:26

En rätt skojjig bild.

Ha ha

=D

Av Helena - 17 november 2008 22:20

När jag satt och blega i telefonen på foton så hittade jag ett par kort på mig med. Valde ut tre av de bästa. Fast bättre kunde dom ju i för sig vart. Men men, vad kan man begära av en mobilkamera :P

Av Helena - 17 november 2008 22:13

Detta är ett MMS som jag fick av en kompis en gång när vi satt och drack öl, för att senare cykla iväg på ett så kallat traktorace. Ho é roli dän tanta. C - Vi måste ses snart igen !!!



Av Helena - 17 november 2008 22:08

Här hittade jag några foton på Emma-tjejen som jag tagit med min mobilkamera.  Ha ha, hon är så söt när hon har min solhatt på sig. Den är ju nästan lika stor som hon själv är ju =D



Av Helena - 17 november 2008 20:47

Det har blivit en del prat om strutsar nu det sista. Så jag tänkte jag skulle ladda upp lite bilder på strutsar här med. Ha ha. Det är ju faktiskt ganska fina djur. :P


Så varsegod och blega lite :P

Ha ha

Av Helena - 17 november 2008 19:38

Skrev i mitt förra inlägg  att jag & Linnéa bakade bullar idag med. Här kommer det två bilder på dem oxå. Var ju bara tvuuungen att ta kort på dem. Och om jag får säga det själv så blev dom väldigt BRA och GODA ! ;)



Av Helena - 17 november 2008 18:35

Hej där ! =)


Idag när jag vaknade tog jag en promenad. Hade med kameran ut o fota lite oxå. Det var så länge sen jag var ute o fota. Men det har inte funnits nån tid eller ork till det... Men nu blev det gjort i alla fall. Det kommer nån bild upp på bloggen senare.


När jag gått min promenad tog jag svängen förbi Stefan och prata lite med honom. Sen knalla jag hemåt.


Linnéa sov fortfarande när jag kom hem. Så jag kokade lite kaffe och satte mig och kolla lite mail medans kaffet kokades. Sen började jag att rensa på massa reklam på bänken som Linnéa ville ha bort. Drack kaffet medans jag grejade. Kan ju absolut inte bara sitta stilla :P ha ha

 När jag nästan var klar så kom Linnéa upp - och skrämde vettet ur mig typ. *PHU*


Kokade en kanna kaffe till och sen åt vi frukost. Och kollade på "Hem till gården"  Idag var avsnitten riktigt bra, och ibland en aning skrämmande...


När programmet vart slut gick Linnéa in i duschen och jag satt o Googla lite. :P  Sen gick vi ut på en promenad, gick hem till Solvieg och hämta Tessie. Tog med henne ut så hon skulle få lite motion. =)

 När vi lämnade hem Tessie igen tog vi en kopp kaffe med Solvieg och prata  massa. Solvieg hon är snäller, jag fick en Rosa tunika med silvrigt tryck och ett par svarta leggings till Emma av henne =)

Tösabiten kommer att bli så finer så <3


När vi var på väg hem från Solvieg gick vi till Maxi o handla. För vi fick en strålande idé, att baka bullar. =D Det var längesen jag gjorde det. Så då handla vi ingredienser till dem och sen "teeeerekt" hem och började med baket. Åt middag medans bullarna jäste.

Sen var det dax att baka ut o bre på fyllningen och sen låta dem jäsa igen i 30 min. Sen in i ugnen.... 20 minuter senare är alla bullarna gräddade. =)


Nu sitter jag här o plitar ner några rader. Ska väl snart lägga in lite nya foton på datan som jag sen ska lägga in här på bloggen.

 Men det återkommer jag med. För nu ska jag gå och koka kaffe snart och sen provsmaka bullarna ;)



Här ser ni bland annat ett foto på FÅGLAR jag tog när jag vart ute i morse och fotografera.






Ovido - Quiz & Flashcards