speciellrose86

Alla inlägg den 18 november 2008

Av Helena - 18 november 2008 09:38

Hallå där.


Kom nyss hem från en promenad. Usch vad kallt det var ute. Blåser och regnar lite lätt. =( Sicket väder!


Sitter här nu och skriver några rader i brist på annat att göra. Sitter med telefonen vid örat oxå. Ringer SJ, ska boka en resa hem i dag. åker väl nån gång i kväll. :P


Nu svarar dom här, "babblar med SJ... "


Jaha ja, då åker jag ifrån Kumla 17.23 i dag. Och då borde jag vara i Herrljunga runt 19.06


Nu har jag inte tid att sitta och klinka här nåt mera, ska äta lite frukost och sen ge mig iväg mot Maxi för att hämta ut biljetten. Sen ska jag leverera bullar oxå. :P ha ha


Återkommer senare =D


Kram / H


11.38


Har vart hos Stefan med en påse bullar. Sen fick jag till Maxi o hämta ut min biljett hem och köpte mjölk.

Sen hem till Linnéa. Tänkte jag skulle börja packa här om en stund, så blir det icke så stressigt sen när jag väl ska iväg. :P För jag har ju en tendens att packa allt i sista minuten o sen att jag får springa ut till tåget :P


*Kikar på Kockan* - Nu börjar snart " Hem till gården"

Det ska jag kika lite på =D


Fuuu Fanken vicket vär dä ä ute. Regnit å jävligt. Ja vell ha sooool nuuu TACK! Annars får la jag kanske gå i ide :P ha ha


Nu har jag tittat klart på TV och även packat. Så nu är det klart. men då är frågan vad jag ska göra nu då... Fiffilurar på om jag ska gå till Nordiska och kika lite. Kanske hittar en fin vaxduk till mitt köksbord. Vilket behövs, för bordet är inte det finaste precis. :P Ha ha

Så nu knallar jag i väg i alla fall.


19 NOV 08 Kl 10.28


Jag orkade inte skriva nåt mera i går, så jag fyller i det sista nu istället :P


Nån vaxduk på Nordiska hittade jag inte, men jag får leta vidare. Jag vill ju ha en neutral duk som passar till allt. Men som ändå är snygg och smälter in i det övriga köket :P

 Ja var i lite olika affärer och kolla lite, bland annat på Lekia och Önska - Snart är det jul o det kan vara bra att kolla på lite julklappar. =D

Efter att jag sprungit i affärer traska jag ner och till Stefan och sa hejdå till han. Stod med han där en stund på jobbet och pratade :P


Sen gick jag hem till Linnéa. Vi drack lite kaffe och pratade om massa saker. Jag behövde verkligen få prata med någon...

 Sen åt vi middag och bara tog det lugnt. Jag kollade lite mail innan jag åkte hem... men det var tomt, och lika bra var la det. Tiden fattades :P ha ha


Kl 17.00 tog jag mina väskor och en stor Röd säck och gick till tågstationen. Linnéa följde med. Vi stod och pratade lite och sen kom tåget kl 17.23

Krama Linnéa hejdå och steg på tåget.


Jag vart riktigt förvånad när tåget kunde komma i tid. Alltid annars nä jag ska hem från Kumla är det försenat både 10 min och 15 min :P


Väl hemma så tog jag det lite lugnt. Lånade Mickes data och invänta mina föräldrar. De skulle komma och lämna mitt modem till mig. Och hämta Mickes saker, eftersom han vart i min lägenhet under tiden jag vart bortrest. 


Ännu senare den kvällen satt jag och skrev om allt det som jag vart med om... kolla i bloggen här så finner ni säkert det inlägget... det var svårt men jag fick ner det ialla fall. Visserligen så har jag inte skrivit med allt som hänt, men bra mycket i alla fall. En del saker är svåra att skriva om :P


Det är väl vad jag gjorde igår kväll detta i alla fall. :P




 


Ovido - Quiz & Flashcards