speciellrose86

Alla inlägg under november 2008

Av Helena - 16 november 2008 22:26

Sitter här nu och ska klinka ner några rader.

Eller så var det tänkt i alla fall...

Jag tror jag går o lägger mig och läser lite i min bok istället.

Är trötter som fanken.

Har i alla fall tagit mig tid att lägga in några dikter i bloggen idag i alla fall.

De dikterna skrev jag under en svår period i mitt liv - en utav de perioderna.


By the way - Måste tacka alla vedebörande för den gångna helgen!

***I have a nice time - Thanks***  

Ja ja.... kanske skriver mera i morgon.

Nu ska jag hoppa i säng.




Nattinatt på er alla bloggare. ;)

*** Sweet Dreams***

/ Helena


Av Helena - 16 november 2008 22:14

Jag är inte värd att älskas.

Det är lika bra att du går ifrån mig.

Jag kommer ändå bara att såra dig.

Du vet att jag inte vill såra dig,

Men ger du dig inte av nu kommer det att ske.

Det vill jag inte.

det är bättre att vi lever var sitt liv,

Att vi går skilda vägar.

Jag är inte värd att älskas av just dig.

Du är värd en bättre tjej.

Jag är inte bra för dig.

det vet du lika väl som jag.

Du kan få en finare tjej,
Som är mycket sötare än mig.

Som inte kommer att såra dig.

visst älskar jag dig,

men jag måste be dig att gå.

Snälla ge dig av.

Annars blir du sårad,

du är inte värd det.

Du är värd kärlek och ömhet.

Något som jag inte kan ge till dig.

Jag är ledsen,

Men det finns inget annat jag kan be dig om.

Jag kommer att göra allt för att du ska ge dig av.

Så snälla ge dig av nu självmant.

Jag älskar dig i alla fall.

Tro det eller ej.
Men det är sant.

Just därför måste du ge dig av.

Av Helena - 16 november 2008 22:14

Jag vet att det är så,

fast alla säger att det inte är så.

Men jag har ögon som jag ser med,

Och jag har en hjärna,

Som säger samma sak som mina ögon.

Och om hjärnan säger samma sak,

kan inte mina ögon ljuga.

Då vet jag att det är sanning.

Det bara är så.

Det hjälper inte att alla andra säger motsattsen.

För jag vet själv.

Jag vet att sanningen är så som mina ögon visar.

Det kan jag inte undgå att se.

Kanske att andra kan det,

Men inte jag.

Av Helena - 16 november 2008 22:12

Om jag är borta när du vakna,

Snälla gråt inte.

Och om jag är borta när du vaknar är inte det ett adjö.

Titta inte tillbaka i tiden,

Som är en tid av förstörda och krossade hjärtan.

Kom istället ihåg mig,

För jag finns med i dina drömmar.

jag är med dig jämt.

Och om jag är borta när du vaknar,

Snälla gråt inte.

Och om jag är borta när du vaknar,

fråga inte varför.

Titta inte tillbaka i tiden,

Som är en tid av förstörda och krossade hjärtan.

Kom istället ihåg mig som jag var.

Minns mig med glädje.

Jag finns alltid med i dina drömmar.

Jag kan hela tiden se dig.

Så snälla gråt inte för att jag är borta.

Av Helena - 16 november 2008 22:12

Jag gav mig av ensam,

Med tydliga minnen.

Jag behövde tid att glömma,

Jag lyckades och nu är jag redo,

redo för att möta dig igen.

Kanske det går bättre denna gången.

Det visade sig att det blev bättre,

Fast vi måste lära känna varandra på nytt igen.

Men det är det värt.

För kärleken är trots allt starkast,

av allt annat man kan känna.

Inte ens hatet är så starkt.

Kärleken övervinner allt.

Och vi kommer att övervinna varanndra.

Det kommer att bli bra mellan oss igen.

Nu när jag har glömt de gamla minnena,

så garanterar jag att vi kommer att lyckas.

Av Helena - 16 november 2008 22:10

Jag har tänkt på dig

Har du tänkt på mig

Tänker du nånsin på oss och de saker vi brukade göra

Den tiden vi delade

innan du går

Vill jag du ska veta

jag tänker på dig varje dag

jag kan inte fly från dessa känslor

Och jag måste berätta att jag behöver dig

Att jag behöver ha din kärlek just nu

Och tittar jag bakåt kan jag se saker nära

Misstagen jag led för dagligen

Tog din kärlek som en garanti och lämnade dig ensam

Om vi bara pratade skulle du nog förstå

Att de tilfällen har gjort mig till en bättre tjej

Med din kärlek omkring kan jag inte gå någonstans

Jag tänker på dig varje dag och jag kan inte fly från dessa känslor

Jag måste säga att jag behöver dig just nu

Just nu är det tiden för dig och mig

Bara lägg undan våra olikheter och trösta

Säga de saker vi brukade säga

Nu har jag hittat en väg

Av Helena - 16 november 2008 22:09

Öppna ditt hjärta för mig i kväll.

Håll mig tätt intill dig,

Och jag slutar gråta.

Vår tid är nu.

Mitt hjärta är ditt,

Och ditt hjärta är mitt.

Du är den ende för mig.

Vi går tillsammans ut i solnedgången,

tittar på när månen byter plats med solen.

Mitt hjärta kan inte vänta längre,

På all den kärlek som du kan ge.

Så öppna ditt hjärta här och nu för mig.

Våga släppa mig in,

Och jag håller dig tätt intill mig,

Här nu i solnegången när allt är så vackert.

Lika vacker som du är.

Jag har öppnat mitt hjärta nu,

Så du kan krypa in i den kärleksfulla värmen.

Till ditt alldeles egna rum.

Där du kan vara trygg,

Och lika säker som i mina armar.

Du har nu öppnat ditt hjärta för mig,

Jag kryper sakta in och lägger mig till rätta,

I din trygghet, som bara är till för mig.

Nu har jag också ett alldeles eget rum i ditt hjärta,

Där ingen annan kan komma in.

Vi har öppnat våra hjärtan för varanndra,

Och vi är trygga och säkra.

Ingen kan längre göra oss illa,

Nu när jag sitter i ditt hjärta,

Och du i mitt.

Av Helena - 16 november 2008 22:08

Jag tittar tillbaka i tiden

och finner massa minnen.

Från den tiden vi delade,

Då vi skrattade, grät och trösta tillsammans

Jag vet att den tiden är förbi nu,

Men säg, kan den kanske komma igen.

Ändå vill jag inte det,

vår tid är förbi,

kommer alltid att vara det.

Finns inget vi kan göra åt det,

Hur mycket vi än vill.

Kanske det ligger nåt i det alla andra säger,

att vi, du och jag,

Är för olika.

Två olika individer,

Med två olika viljor.

Viljor starka som en vinterstorm.

Och man vet att en vinterstorm kan man inte rubba.

Den finns där vare sig man vill eller inte.

Likaså viljan.

Visst kan man besegra,

en vilja som är lika stark som en vinterstorm,

men tro mig det är svårt.

Troligen så kommer du och jag inte att kunna det.

Vi är inte redo för att mötas på halva vägen,

för att sedan stötta varann på den halvan som är kvar.

det är lika bra att vi inser båda två,

Att vi två ska vandra åt två skilda håll.

Vi måste acceptera detta.

För gör man något man inte är redo för,

kommer man inte lyckas nå sitt mål och kunna fortsätta därefter.

Meningen med kärleken är ju att båda ska lyckas

och vara lyckliga.

Sorry.....

Ovido - Quiz & Flashcards