speciellrose86

Direktlänk till inlägg 26 november 2008

Jäkla duschdraperistång!!!!

Av Helena - 26 november 2008 14:04

Att det ska vara Så jäkla svårt att få upp en enkel duschdraperistång!! Försökte att få den på plats i en hel timma utan att den ville sitta kvar på väggen! Men nu sitter den jäveln i alla fall. Hoppas jag i alla fall. Höll på att bli vansinnig, o kasta ut skiten från balkongen. :P


Annars har jag vart ute på byn o handlat lite, fixat en del ärenden och lite så. Nu får la jag kolla om jag kan städa upp på alla leksaker som ligger utspridda överallt. :P Men först av allt ska jag äta en smörgås =D


Skriver mera senare


Klockan 17.12


Nu har jag städat upp alla leksaker och fixat i ordning på Prinsessans rum =) Har även satt upp hennes förvaringsgrejsimojs igen och satt i alla nallar i den igen. =) Så nu kommer hon att bli glad när hon kommer till mig nästa gång =)


Har även vart nere o handlat. Träffa på mamma och pappa + Jonas i affärn oxå. Mamma sa att dom kanske skulle åka in till KSS med Peter idag, han hade tydligen fått feber. Och det är nog inte bra. Det kan vara nåt fel med slangen som han opererade in ny i måndags. Hoppas att det inte håller på att bli nån inflammation eller nåt annat otrevligt. Stackarn, om han får göra om hela operationen igen! =(


Har även planterat om lite blommor och fått upp min blompedistal på väggen  =) Och plockat lite. Nu är det bara i mitt sovrum som det ska fixas lite i och lite plock för övrigt. Men vet inte om jag tar det idag eller i morgon. har precis diskat och har ont i ryggen. Hmm... skulle behöva greja lite i garderoben oxå, men det får bli projekt tills i morgon istället :P


Nu ska jag kolla om det finns nåt på TV och blega på en stund. Har faktiskt kommit på att det är rätt kul o kolla på TV =D De sista 9 månaderna har jag knappt kollat på Tv. :P


Skriver troligtvis mera senare igen =)

~¤ Puss så länge ¤~


Klockan 22.14


Kollade på "Extrem Home Makover" förut. Man blir så glad av det programmet. Man glädjs med familjerna som får ett helt nytt hem där dom kan börja om. Man blir själv så glad att dom får ett bra hem och kan leva lyckliga där, att man nästan börjar lipa själv. Vissa förtjänar verkligen sann lycka! Alltid kul och se människor bli lyckliga !


Jaha ja, nu i kväll har vart nere vid affärn igen och handla några saker jag glömde köpa tidigare idag. Fick även ett ryck att göra i ordning i garderoben, så nu ör det gjort. Vek i hop kartonger som jag hade när jag flyttade in här, och la upp på hyllan och sen gjorde jag iordning på några påsar som stod där o rensa ut massa skit som jag inte har nån nytta av. O nu hittade jag även Emmas insektsnät till barnvagnen som jag letat efter, så nu vet jag vart jag har det i alla fall. =D


Sen satte jag mig vid datan och pratade på MSN med Linnea & Stefan.

Och för en stund sen så duschade jag.

Har även pratat med Linnéa i telefon. Saknar henne så! Men hon och Attic & Stefan kommer ju på fredag. Fan vad kul det ska bli. Saknar dem allihopa ;) 


Nä nu ska jag fixa med lite små saker här och sen kolla på TV kl 23.00 - 2½ Män =D Dom är grymt roliga. Ha ha.


Får se om jag skriver mera sen. Beror på hur trött jag är, kanske somnar innna programmet är slut. Det skulle inte förvåna mig, har en tendens till att somna mitt i en serie/ film :P Ha ha


Kraaaam <3 / Helena


Klockan 00.04


Ha ha, Charlie och Alan i 2½ män är så roliga. Två bröder som ständigt försöker tävla med varandra, den ene ska hela tiden vara bättre än den andra. Och Alans son som alltid har svar på tal så fort det är nåt. Ha ha =D


Nu ska jag tjata lite med Linnéa på MSN och funderar på att kika ut på Mirc, men det är la knappt nån ide. Klockan är mycket och alla sover la :P

Bara vissa som är nattugglor här visst ;)


Jo har en god nyhet i alla fall.... som jag nämnde tidigare idag så hade ju Peter feber och att det kunde vara nåt på gång med slangen o kanske behövde till sjukhus. Men pratade med Jonas för en stund sen och han sa att Peter slapp att åka in. Det känns bra att det inte var farligt.


BTW - Glömde att nämna förut att jag jag hoppade högt av rädsla förut när jag var ute på byn i förmiddags :P Gick som vanligt i mina egna tankar och lyssnade på MP3:n och sen rätt som det var är det en bil som tutar som helvete. Jag hoppar högt och vänder mig om men såg ju ingen som jag kände, så jag fortsätter att gå och bilen fortsätter att tuta. Så jag stannar upp och ytterligare en gång till vände jag mig om o kollar. Ja, då sitter Yashim i en liten bil o vinkar som fan. Ha ha =D Jag vinkade tillbaka och fortsatte åt det håll jag skulle mot. :P


Japp då var detta allt för idag, det har blivit en del skrivande. Mer än jag trodde faktiskt. men nu blir det inget mera skrivande i kväll. För nu ska jag hoppa i säng igen. Kanske kolla lite på TV och sen sova!
Har en del att göra i morgon. Massa saker att fixa ;)


Ha det gött!

Goodnight and sweet dreams / Helena <3


 
 
Linnéa

Linnéa

26 november 2008 17:25

dom är knepiga, hotade spränga min med dynamit när jag hade samma problem :(
hittade 1 julklapp till barnbarnet när jag var ute, så nu har jag en fixad till dig å en till henne :) såg flera som kan va kul till henne. ska fundera på vad mer det blir :) kram

http://vildkatten.bloggagratis.se

 
Linnéa

Linnéa

26 november 2008 17:26

inte nog med det: jag har aldrig tidigare börjat köpa julklappar före december, så nu är det nytt rekord ;) vet 1 jag ska köpa till attic oxå, så det tar sig :) har du börjat? såg på Silvas sida att hon å Pasi redan är klara. wow :)

http://vildkatten.bloggagratis.se

 
Linnéa

Linnéa

26 november 2008 17:31

å neeej, hoppas peter inte behöver göra om operationen :( *håller tummarna* kraaaam

http://vildkatten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

2 december 2008 18:41

Ja det var ruggit jobbigt att få upp den där stången. Har ej glömt det ännu. Höll ju på att koka av ilska :P ha ha

Ne jag har inte börjat med mina julklappar ännu, men jag har därimot funderat på avd man ska hitta på ;) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 16 januari 2012 14:27

Hmm.... att det ska vara så svårt att komma ihåg ett simpelt lösenord. För att ens komma in på min blogg har jag suttit i en halvtimma o testat olika lösenord som jag tror mig kunde ha haft. Men icke! O det lösenord jag nu skrev in för att lyckas kom...

Av Helena - 24 september 2011 11:20

Hej på er alla ! Nu har ni väl suttit o funderat på vad det var jag var så glad över :P Så det kan väl vara läge att berätta det nu då. Jag ska ha en liten bebis till <3. Så Emma ska bli storasyster. Min lilla flicka blir stora flickan nu !! <3...

Av Helena - 20 maj 2011 10:55

Hej hej! Var ett tag sen man var inne här o skrev ett par rader. Men o andra sidan har det inte hänt något som är värt att skriva om   Eller jo det har det ju iofs, men det kan vi ta en annan gång när det e bättre läge för det    Så nu kan ni sitt...

Av Helena - 16 november 2010 16:41

Är så trött, så trött. Känns som att denna dagen kunde kvitta på nåt sätt. Känner mig alldeles tom inom mig o massa tankar i huvudet som bara far omkring o hittar inga svar. Fan... jag vill inte ha det så här längre. Men så svårt att lägga det bako...

Av Helena - 13 november 2010 21:30

Tjena !   Idag har jag o Emma vart hemma hela dagen. Så trött på att hålla på o åka tåg var dag :p O speciellt efter i går när vi fick stå en extra timma o vänta på tåg för att ta oss hem. Det första tåget vi skulle ta, bara drog förbi oss på hål...

Ovido - Quiz & Flashcards