speciellrose86

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Helena - 10 februari 2009 14:12

Billy och jag hade pluggat ihop
Han knega på Domus och jag gick och stämpla
Hösten börja komma, och känslan med
att komma bort ifrån hela skiten
Så Billy ringde mej tidigt en morgon
och fråga om jag skulle hänga med
Jag fråga: Vart? och han svara: Bort!
Vi drog till Domus och han fick ut sin lön
Jag ringde min mamma och sa: Jag sticker nu!
och vi hängde på förstå tåget som stod inne på stationen
Två enkla biljetter till Malmö Central och Billy sa:
Du fattar vad det handlar om
Gosse, du fattar vad det handlar om!
Färjan över sundet till Köpenhamn
och vi leta efter täcke för natten
Och vi träffa ett gäng med bågar och brass
och Billy börja snacka och jag var rädd som fan
att gänget ville ha oss med nå'nstans
Billy tände på och jag satt bredvid
och han älta sin skit om och om och om igen Hans sa:
Gosse, du fattar vad det handlar om
Gosse, du fattar vad det handlar om!
Morgonen kom och cyklarna rulla
Amsterdam var nästa mål
Billy hängde på, han ville ha mej med
men jag tveka och sa till slut: Hey då
Billy blev förbannad och dom stack iväg
och jag, jag stack åt motsatt håll
Och jag koja vid stationen i några dar
sen färjan österut i toner av moll Jag fråga mej:
Gosse, fattar du vad det handlar om?
Fattar du vad det handlar om?
Månaderna gick och våren kom
och Billy var lika borta som snön
men en dag i juni 77 kom ett vykort postat i Köln
Och Billy hade skrivit söndrigt som fan
Han hade precis börjat prova heroin
Och han skrev att hans liv var en väska
man sparkar på, kastar iväg och slänger hit och dit
och man öppnar den och fyller
med pulver och skit åååh Billy,
vad fan har hänt? Och han skrev:
Gosse, fattar du vad det handlar om?
Han skrev: Gosse, fattar du vad det handlar om?
Han skrev: Gosse, fattar du vad det handlar om?
Åh min Billy fattar du vad det handlar om?

Av Helena - 10 februari 2009 14:03

Your strength is so hard to find,
I feel so much stronger now,
the feeling´s alright.
Your words make me whole again,
those eyes cannot ever lie,
you´re so divine
I´m not ever alone, you´re not ever alone

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found,I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive
I´m not ever alone

Your smile is heavenly,
I don´t deserve all the love that you'r giving to me
Your touch makes it hard to breathe,
the shiver´s around me now, you´re so fine

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

The heart is pumping for my life, the mind is happy and I will love you to the day I die

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
the glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

I´m head over heels goddess of mine,
your curls touching my face and now I can fly
You brought my life back,
The glory you found, I´m in deep debt, without you I wouldn´t survive

Av Helena - 10 februari 2009 13:57

Vart fasen tog tiden vägen? Jag ser den inte. Jag vill gripa tag i den men den slinker undan!
Om jag kunde få tag på tiden så skulle jag få vrida tillbaks den och rätta till det som bara gick så fel.

Det låter som en romantisk film. Flickan som är olycklig och så kommer hennes räddning. Men det är bara det att jag är verkligen inte olycklig. Jag längtar och undrar vad som gick fel. Allt gick så fort, så fort...Jag hinner verkligen inte med nu heller

Hur, var och när?  Vart ska jag få ro att tänka? Vart ska jag få ro att bara vara? Jag är så förvirrad!

Av Helena - 10 februari 2009 13:44

En dikt som jag tycker är fin. Och tänk om man bara kunde flyga iväg och glömma allt som händer och sker och utan att behöva tänka. Bara att ta dagen som den kommer. Ibland skulle det vara helt underbart....


Längtansfullt tittar jag upp

mot fåglarna som flyger.

Skulle vilja vara en av dom.

Tänk att kunna flyga,

bort från allt.

Få flyga hela dagen, utan att tänka på

något alls.

Skaffa föda när man blir hungrig,

sova i ett träd i någon skog.

Kunna glömma alla sorger

och ta dagen som den kommer.

Men det är bara en av mina drömmar.

Av Helena - 10 februari 2009 12:55

Nu så har Pluie ringt. Han fixade så jag kan åka med det tåget han jobbar på. Det avgår från Kumla två timmar tidigare än det var planerat att jag skulle åka hem. Så jag åker kl 17.23 tiden. Så ska vi prata lite på tåget.

Så nu ska jag börja packa och greja lite så har jag inte det att tänka på sen.


Snart ska jag klippa Linnéa. :)


Av Helena - 10 februari 2009 10:16

Vilken natt det har vart! Inte kunnat sova en blund typ. Vaknat av och till. Och drömt massa grejer. Och nu i morse vaknade jag närmare 09.00 av ett SMS. Snoozade en stund och gick sen upp och kokade kaffe. Måste ha kaffe för att vakna till. Väntar på att "Pluie" ska ringa oxå. Kanske att han inte har kommit fram till Götebrog ännu. Han ringer väl runt middag då...


Nu är jag i alla fall hungrig, Så jag ska äta frukost. Brukar ju normalt äta frukost runt 10.00 - tiden :p

Efter frukost ska jag nog skriva lite i min inofficiella blogg. Har just nu väldigt mycket i huvudet som ligger och snurrar runt.

Sen kanske jag kollar på "Hem till gården" med Linnéa.



Ovido - Quiz & Flashcards