speciellrose86

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Helena - 3 februari 2009 22:01

Bullbaket blev av. känns inte så kul o baka innan man ens har kommit igång. Men har man väl kommit igång så är det faktiskt rätt kul. Dessutom är det väl aldrig fel med nybakt. :P


En kompis som heter Jimmy kom och hälsade på och fikade. Det var kul. Herregud vad det var längesen man träffade honom. Tycker att det är synd att man inte ses så ofta. Hade nog inte sett honom på över ett halv år. Det är ju inte alla gånger vi träffas då jag är i Kumla... Men hoppas att man i framtiden kan ses mera. För han är trevlig o snäll kille.


Senare nu i kväll har jag kollat på "Andra Avenyn" som började på ettan klockan 21.00 Det programmet blir bara bättre och bättre för varje gång. Synd att jag inte får se det nästa tisdag. Eller jag hinner nog att se halva i alla fall om inte ialla fall slutet :P Åker nämligen hem till Herrljunga på Tisdag och då är jag hemma runt 21.30 om inte tåget är försenat som det alltid är. :P



Av Helena - 3 februari 2009 15:37

Nu har vi kommit hem från stan. Var på Röda Korset och Nordiska. Men hittade inget. Handlade lite på Maxi i stället. Köpte bland annat lite mjöl och jäst.... så idag blir det bullbak ;) *mums* :-D Men först blir det att fixa middag, för tro det eller ej... jag är "svajn" hungrig nu :P



Av Helena - 3 februari 2009 13:11

Hallojsan igen...


Åkte till Kumla igår. Så nu sitter jag hos Linnéa igen ! Roligt att vara här. Ska väl snart se om man kan ta sig ut på stan en sväng. Kan behöva lite frisk luft. Men fan vad kallt det var här då. Hemma är det inte lika kallt. Mycket mildare. Tur i alla fall att det är varmnt innomhus vilket det inte är hemma hos mig. Kyligt trots att elementen är i bott, men det är det oxå dåligt tätat runt fönster och balkongdörren så det kanske är förklaringen. Jag får väl täta det bättre när jag kommer hem igen :P


Skriver mera sen...

Hej så länge

Av Helena - 3 februari 2009 10:33

Hejsan


Tänker på Emma. Hon har vart sjuk nu sen i torsdags kväll. Feber och ont i magen. Tidigt på fredag morgon kräktes hon och höll på med det hela förmiddagen. Trodde hon åkt på influensa men det var det inte. Var inne på akuten med henne i Söndags kväll pga att hon hade 40.3 i feber. Läkaren tog prover och lyssnade på lungor o hela den baletten men kunde inte se vad det var som var fel. Då ville han ha ett urinprov från Emma, så jag försökte att hon skulle sitta på pottan men det vägrade hon. Så vi fick åka hem utan nån vetskap om vad det kan vara.


På måndag morgon fick jag Emma att gå på pottan så jag fick ett urin prov. Gick ned till Vårdcentralen och lämnade det. Men analysen på det visade heller inget, så det blev till att ta ytterligare prover. Men det visade heller inget. Bara att CRP-värdet var högt. Dom trodde att det rörde sig om nån vanlig virus. Men sa att jag Emma skulle söka läkare igen om hon blev allmänt slö och inte orkade göra nåt. Så skulle dom kolla vidare om dom kunde hitta nåt annat som var fel. Annars skulle jag ge henne alvedon som febernedsättande.


Senare på eftermiddagen åkte hon till sin far och jag sa att han skulle vara uppmärksam på om Emma blev slöare än vanligt för då skulle han kontakta läkare. Det skulle han göra sa han, men om han nu verkligen gör det är en annan femma....


Hoppas att Min lilla dotter blir friskl snart. Gör så ont i hjärtat när hon är dålig. :(


Ovido - Quiz & Flashcards