speciellrose86

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Helena - 4 februari 2009 18:45

Tjolahoppsan.


Som sagt gick jag och la mig och läste förut. Sen somnade jag en stund. Kl 16.00 vaknade jag igen och jag och Linnéa gick ut. var på leksaksaffären och bolaget. Efter det gick vi in på ICA Maxi och handlade. Väl hemma satte jag i gång med middagen. Köttfärssås och spagetti.  


Nu sitter jag och Linnéa vid var sin data och chattar och bloggar lite. Senare ska vi kansle iväg till en kompis, men inget som är bestämt ännu.  Men jag hoppas att vi kommer iväg då jag inte sett den här kompisen på bra länge. :)


Kram

Av Helena - 4 februari 2009 14:15

Jag kan just undra vad det är för nåt på gång alltså....

En tid nu har jag haft ont i magen och mått illa. Vilket är jobbigt. Ibland är det bara på morgonen men går över efter att man ätit nåt. Och ibland fortsätter det hela dagen. Kanske jag håller på att få det viruset som Emma ( Min dotter ) har. Usch jag vägrar att bli liggande sjuk. Jag har liasom annat för mig än att ligga sjuk. O nu när jag inte är hemma heller. Ännu sämre tillfälle att bli liggande. :P Nä jag får köpa hel vitpeppar och ta 10-12 korn som jag sväljer ner med vatten så ska jag väl klara mig. Det är ett jättebra tips till er som tror er åka på influensa just för att ni träffat någon som redan ligger. Ta då 10-12 vitpepparkorn så klarar ni er. Förhoppningsvis. Jag har alltid klarat mig. Har alltid gjort det när min lilla dotter legat sjuk. Sen e det klart att det funkar olika på olika individer :P Men det är värt ett försök. ;)


Nu ska jag lägga mig o läsa en stund och kanske slumra en stund. Sen ska jag nog tvätta lite inför resan till Örebro i morgon ;)


Ha det så bra så länge :)

Av Helena - 4 februari 2009 10:15

Sitter här helt nyvaken och kollar ut genom fönstret. Lyssnar till kaffebryggaren, snart är kaffet klart. Funderar på vad man ska hitta på idag. Kanske bara ta det lugnt, men jag vet inte riktigt. Ska kolla med Linnea om det är nåt hon har planerat eller vill göra. Kanske kunde gå till Solvieg och dricka kaffe. Fast synd då bara att Tessie är så jobbig och ska hålla på o hoppa hela tiden. Tessie är Solviegs hund. En bra ide vore ju att gå på en ordentlig promenad med hundrackaren innan man dricker kaffe. Då kanske hon är trött o inte orkar att hålla på o stolla sig :P Ha ha.





Hmm... måste baka mera bullar idag oxå. Har en jäst kvar och bakar jag inte med den idag så hinner den bli gammal. Ska nämligen åka in till Örebro i morgon och stannar där tills på söndag antar jag. Det ska bli rolgt. Ta en öl i helgen. Ha ha, det var längesen man drack med morsan lilla. ( Vildkatten) ;)






Och på tal om helt andra saker så kom jag att tänka på min älsdste bror, Mikael. Han är 25 i år. Frredags var han och Linette ( Hans flickvän) hemma hos mig och hjälpte mig att passa Emma eftersom hon var dålig och jag var tvungen att tvätta alla hennes sängklader och filtar o allt vad det nu kunde vara. Vi åt middag ihop, Hamburgare med Bröd och sallad. Det var det bästa på hela dagen. Vad kul vi hade när vi satt där och åt. Pratade om massa roliga saker så jag satt dubbelvikt och kiknade av skratt. Emma var en aning bättre och skrattade hon med, fast hon inte förstod vad vi sa. Ha ha. Jag skrattade så jag grät och vi fortsatte att diskutera på ämnet. Jag råkade säga en extra rolig grej tydligen för när jag sa det så fick Micke ett skrattanfall så han råkade spotta ut maten han hade i truten, rakt ner på tallriken som tur var. Hmm... det var en rolig måltid det, borde umgås mer med min storebror. Kan absolut inte berätta vad det var vi pratade om men det spelar ingen roll...fast en ledtråd kan jag ju ge...




Tänker att se ett par ögon och tänder komma flygande när man är ute och går i mörkret...  Ha ha





Puss och Kram



Ovido - Quiz & Flashcards