speciellrose86

Alla inlägg den 2 december 2008

Av Helena - 2 december 2008 21:02

Blev väckt av telefonen i morse. Advokaten som ringde.

Trött som en gnu steg jag upp. Då hade jag enbart sovit 2 timmar. har inte sovit ett endaste dugg i natt. Bara legat och kollat upp i taket och tänkt på massa saker. Ibland gick jag upp och vanka fram och tillbaka i lägenheten, satt lite framför TV:n och läste lite, men inget hjälpte inte. kroppen var inställd på att inte sova. Så kl 09.00 somnade jag och sen ringde advokaten kl 11.00


Annars så har jag tagit det lugnt. Tänkte jag skulle lägga mig och försöka sova en stund tidigare idag, men preeeeciiiis när jag lagt mig tillrätta, ja då bonkar det på dörren, så de var bara till att gå upp igen.


Sen när jag blev själv igen var det inte ens nån ide att tänka tanken på att lägga sig. Då var det dax att äta middag. Sen var jag ju hur jäkla pigg som helst. Så jag pallra mig i väg mot affären och handla istället. Skulle ha gjort det i går men jag kom aldrig så långt. Ibland skulle man fan behöva en spark i arslet bara för att få nånting gjort :P ha ha. Nä men det blev inte alls mycket sömn i helgen oc absolut inte nu i natt. Så trött är jag.


O idag har jag vart väldigt nere och lessen. Allt elände som håller på...

Kan jag ta E och bara rymma i väg nånstans...?

Dit ingen känner mig eller vet vem jag är... ?

Men innan man ens har kommit iväg blir man hindrad, så ingen ide att ens tänka tanken...


Ja ja, nu ska jag lyssna på musik o sjunga lite. Sjunga brukar jag göra när jag är lessen över nåt, just för att få tankarna i andra banor... :P


Oh btw - Jag saknar er - ni vet själva vilka ni är. =D


Klockan 01.09


Försökte att sova förut men kunde inte. bara låg o blega i taket, så jag gick upp och satte mig framför datan. Loggade in på mircen. Linnéa och attic var där. snackade en del med dem. men nu gäspar jag stort, så nu ska jag passa på att dyka i säng "teeeereeekt" så somnar jag säkert. Borde jag göra i alla fall. =)


Godnatt på er allihopa. ;)





Av Helena - 2 december 2008 18:26

Trots att jag blev sviken och föll

Så reste jag mig upp

Eller

Åtminstone försökte jag komma upp.

Ibland lyckades jag,

Ibland inte.

Men...

Se på mig nu,

Trots att minnen förföljer mig från en lång tid

Så är jag stark nu.

Jag klarar att ta mig upp om

Jag faller.

Och alltid går jag vidare.

Jag försöker i alla fall

Och en dag ska jag lyckas att bli fri från

Alla minnen

Och all den smärta som sitter fast i

Hjärtat.

Det lovar jag mig själv.


Ovido - Quiz & Flashcards