speciellrose86

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Kräftkalas + Onsdag - Söndag

Av Helena - 25 augusti 2008 14:38

Mån 25 aug 02:19 (Uppdaterad Mån 25 aug 04:28)Övrigt, 6 läsare totalt

Vilken vecka / Helg det har vart !!

I Onsdags cyklade jag till vedum, till Hasse och Nina. Drack kaffe o tjata skit. Trevligt =)

I Torsdags åkte jag och Nina till skara. Var på Skokanonen, Ö&B, Och på julahuset. Jag handlade 2 par skor, schampoo och lite kläder.
Hmm... jag tog på mig ett par av de nya skorna när jag köpt dem o jäklar vilket jävla skoskav jag fick. Usch ! Måste gå in skorna innan man använder dem, särskillt om skorna e lite hårdare.
När vi kom hem från Skara så slängde vi oss en kopp kaffe tillsammans med Hasse, sen kl 17.30 drog han upp till norvalla. Kim o Simon skulle spela match och Hasse skulle stå i kiosken. Jag och Nina Och Tindra åkte hemifrån kl 18.15 Matchen började inte förän kl 18.30. 
Det var kul o kolla på när barna spela fast det inte e min grej det där med fotboll. Pojkarna varduktiga i alla fall. 
Efter matchen åkte vi hem och och jag tog cykeln ner till "lövet" och köpte nån fika. Sen tillbaka igen o dfrack kaffe och fika med Hasse & Nina. Christina kom oxå. 
Se satt vi resten av kvällen o skvallrade. :P he he

På Fredagen så cyklade jag hem till Fåglavik igen. Stannade till vid skolan och prata med Linda & Marie en sväng. Jag var typ bara hemma och åt och hämtade en klänning sen drog jag tillbaka till vedum igen. Cyklade minst 3 mil den dagen. Men det vara bara roligt =) he he. Hade en trevlig Fredag i alla fall. 

JA då har vi kommit till Lördagen! Dagen då kräftkalaset blev av ! Jag och Nina + Christina åkte in till Bolaget i Vara o handlade och efter det drog vi vidare mot Lidköping. Kikade lite på Hemkompaniet, Ö&B och sen åkte vi vidaretill hjärtbergs och handlade inför kräftkalaset. 
Idag köpte jag en jättefin present till Emma oxå. Hittade ett superfint litet sminkbord till henne med olika tillbehör. Det kommer hon säkert att tycka om. Hon får det när hon kommer på onsdag! =)
Hemma igen tog vi en kopp kaffe med Hasse sen började jag o Nina med att baka kanatrell -& Chaminjonpaj. och tinade upp kräftor och räkor + gjorde en enkel sallad o tog fram lite annat smått o gott. Dukade bordet och gjorde det fint. 
Sen satte vi oss och åt och hade det trevligt. Jag tog nåra öl, men fan vad segt det var att få i sig dem. Det var de segaste ölen jag druckit på länge! 
Men trevligt hade jag i alla fall. =) Ska göra om samma sak nästa år oxå! =)

o sist men inte minst, så har vi söndagen oxå. Men då hände det inte alls mycket. Jag tog en sväng på cykel i vedum och sen åkte jag tillbaka till Hasse och Nina. jag passade Tindra lite ute medans Hasse lagade maten. Ja och Simon spelade luffarschack. Han e duktig på det! Tindra sprang o lekte med grannbarna. 
Sen åkte jag hem runt 14-tiden. När jag kom hem tog jag en kopp kaffe och sen åkte jag med övriga familjemedlemmar till Falköping. Kollade runt lite i affärer. Hemma igen städade jag. Så nu e det fint här. Men ska fortsätta i morgon, för allt blev inte klart idag. Sen har jag inte gjort så mycket mera idag.

Meeen, det har vart en kul vecka / Helg. Haft lite o göra. Vilket har vart roligt. Hatar att vara rastlös o inte ha ett endaste dugg att göra. :P 

Hmm... nu e kl 2.13 - borde lägga mig o sova nu. Men jag e inte det minsta trött så jag kan inte somna. Så jag sitter uppe o lyssnar på när Jonas och Mikael sitter o disskuterar med varandra. Men om vad törs jag inte säga - kan ju i alla fall säga att det e rena rama skit-snacket! Ha ha. 

Hmm.... ja det var la allt och lite till som jag skulle skriva. 

KJAM / H
 
 



Kl 04.08

Sitter och kollar ut genom köksfönstret. Enda ljuset är månen som lyser stark men ensam uppe på himmelen. Tittar man över skogen ser man konturerna av trädena. Det är så fint. Vattenfallet på bänken bakom mig droppar och datofläkten brummar. Alla ligger ock sover. Det e bara jag och månen som e vakna. Månen lyser starkt med sin närvaro och jag lyser stakt i min frånvaro. Jag borde lägga mig. Men kan inte sova, har så jäkla ont i magen. Det känns som att magen drar i hop sig till en enda stor boll. Varför ska just denna magvärken komma mitt i natten för? Precis när jag ska sova som bäst?! Vill att magvärken ska försvinna för gott. Vill aldrig ha ont i magen igen.

Hi hi, har även ont i mina hälar. Har fått världens skoskav av mina nya skor. Hmm... Får ta på mig ett par blöta sockar och sen på med skorna och jampa runt inne med dem, så blir dom nog bättre sen. Får man hoppas i alla fall.

Aaah, nä om man skulle göra ett försök att lägga sig o läsa lite så kanske man somnar snart. E faen jättetrött. Men men, får la se om jag somnar, om jag somnar förhuvudtaget. Annars får la jag ligga o blega i taket, nåt annat finns det ju inte att göra så här på morgonkvisten.

Kjamen igen / H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 16 januari 2012 14:27

Hmm.... att det ska vara så svårt att komma ihåg ett simpelt lösenord. För att ens komma in på min blogg har jag suttit i en halvtimma o testat olika lösenord som jag tror mig kunde ha haft. Men icke! O det lösenord jag nu skrev in för att lyckas kom...

Av Helena - 24 september 2011 11:20

Hej på er alla ! Nu har ni väl suttit o funderat på vad det var jag var så glad över :P Så det kan väl vara läge att berätta det nu då. Jag ska ha en liten bebis till <3. Så Emma ska bli storasyster. Min lilla flicka blir stora flickan nu !! <3...

Av Helena - 20 maj 2011 10:55

Hej hej! Var ett tag sen man var inne här o skrev ett par rader. Men o andra sidan har det inte hänt något som är värt att skriva om   Eller jo det har det ju iofs, men det kan vi ta en annan gång när det e bättre läge för det    Så nu kan ni sitt...

Av Helena - 16 november 2010 16:41

Är så trött, så trött. Känns som att denna dagen kunde kvitta på nåt sätt. Känner mig alldeles tom inom mig o massa tankar i huvudet som bara far omkring o hittar inga svar. Fan... jag vill inte ha det så här längre. Men så svårt att lägga det bako...

Av Helena - 13 november 2010 21:30

Tjena !   Idag har jag o Emma vart hemma hela dagen. Så trött på att hålla på o åka tåg var dag :p O speciellt efter i går när vi fick stå en extra timma o vänta på tåg för att ta oss hem. Det första tåget vi skulle ta, bara drog förbi oss på hål...

Presentation

Omröstning

Vilken blomma föredrar du ?
 Ros
 Tulpan
 Brudslöja

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards